De când fac lumânări parfumate am avut ocazia să colaborez cu mai multe firme care au dorit să le ofere angajaților sau clienților experiența unei arome ambientale. Dacă și tu te gândești să apelezi la un artizan anul acesta, e bine să ții cont de câteva criterii.
1. Informează-te din timp
Studiază piața obiectelor de design și informează-te cu privire la opțiunile de personalizare. Dacă vrei să oferi cadouri de Sărbători, ideal e să comunici cu artizanul care îți face produsele cu cel puțin o lună înainte, pentru ca el să asigure stocul de materie primă. Mulți dintre noi cumpărăm materiale din străinătate, iar în decembrie este destul de târziu să mai punem comenzi. Furnizorii au întârzieri de până la două săptămâni, la care se adaugă dificultățile de transport - firmele de curierat sunt foarte aglomerate.
2. Modalități de personalizare
Gândește-te dacă dorești etichete speciale, cu logo-ul firmei tale sau dacă poate rămâne afișată și sigla producătorului. Este un aspect foarte important care trebuie discutat la începutul colaborării pentru a evita neînțelegeri ulterioare. De asemenea, se poate alege sau crea un parfum personalizat în funcție de tema evenimentului tău.
3. Testează produsele
Dacă nu ești în criză de timp, cel mai bine este să cumperi o cantitate mică întâi, de test. Avem gusturi foarte diferite și s-ar putea să nu-ți dorești să investești sume mari în ceva ce nu e pe placul tău. Până la urmă, doar tu știi ce vrei să oferi clienților tăi - mai bine cauți până găsești ce îți place.
4. Întreabă despre capacitatea de producție
Discută la telefon cu producătorul de cadouri și află dacă poate onora comenzi mari, de peste 50 unități de exemplu. Nu toată lumea poate produce cantități mari la serie, cu același tip de recipient sau aspect pentru că acest lucru presupune luni întregi de cercetare a pieței de materie primă și întocmirea unor liste de furnizori alternativi. Pare simplu, dar de fapt, necesită multă muncă și timp.
5. Ambalarea produselor
Află ce opțiuni de ambalaj există. Costul este inclus în prețul produsului sau trebuie achitat separat? Un exemplu ar fi, în cazul meu, lumânările în borcane mici de 80 ml și 110 ml. Variantele disponibile pe site nu vin ambalate, însă se pot comanda cutii sau săculeți de pânză.
6. Cum trimiți cadourile odată ce le-ai primit?
E o întrebare pe care o adresez clienților mei totdeauna ca să fiu sigură că nu li se sparg lumânările atunci când le expediază. Dacă înmânezi cadoul cuiva, nu e o problemă, însă atunci când le trimiți prin curier, trebuie să le acoperi în carton (dacă nu au cutie) sau să folosești separatoare de carton. Produsele în recipiente de sticlă (vinuri, lumânări, alimente) nu trebuie să se lovească între ele sub nicio formă în timpul transportului.
7. Include pliante informative
Cadourile sunt o bună ocazie de a crea o legătură emoțională între branduri și clienți. Spune destinatarilor povestea produselor pe care le-ai ales și vei arăta că îți pasă de experiența creată. Ca exemplu, în cazul lumânărilor mari (cu diametru de 7-8 cm) e important pentru utilizator să afle că trebuie lăsate să arde până ce se topește întreaga suprafață de ceară.
Citește mai multe despre modalitatea mea de lucru la secțiunea Evenimente/Corporate
Sper că am inclus cât mai multe sfaturi utile. Dacă știi cum aș putea îmbunătăți această listă, lasă-mi un comentariu!
Kommentarer