top of page

Returnarea și schimbul produselor

Bunurile achiziÈ›ionate pot fi returnate în termen de 14 zile conform dispozitiilor Ordonantei de Urgenta nr.34/2014, privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniÈ™tii, precum È™i pentru modificarea È™i completarea unor acte normative. Taxa de retur este suportată de cumpărător, cu excepÈ›ia cazurilor în care s-a trimis alt produs decât cel comandat, sau acesta avea defecte. Micile diferenÈ›e date de manufacturarea obiectului sau imperfecÈ›iunile cerii naturale, care apar în mod firesc, nu sunt considerate defecte. 
Pentru a obține un tarif convenabil de retur, vă recomand platforma Ecolet.ro. Dacă nu vă descurcați să comandți curierul, vă stau la dispoziție.
Dacă produsele au ajuns sparte vă rugăm să le fotografiaÈ›i  È™i să-mi trimiteÈ›i pozele pe adresa antonia.rusu1992@gmail.com sau pe WhatsApp.
​
Bunurile achiziÈ›ionate trebuie returnate în ambalajul original, cu etichetele originale ÅŸi însoÅ£ite de factură dacă aÈ›i primit-o în format fizic. Nu vor fi acceptate la retur bunuri ce poartă urme de uzură, lumânări care au fost aprinse sau difuzoare de parfum folosite.
Bunurile trebuie returnate către RUSU A ANTONIA PFA la adresa: Cluj-Napoca, str. OaÈ™ului Fundătură nr. 10. Vă rugăm să ne anunÈ›aÈ›i în prealabil orice retur prin email la antonia.rusu1992@gmail.com ca să pot prelua comanda cât mai repede.
Pentru bunurile returnate care corespund condiÈ›iilor de retur, vă voi returna contravaloarea bunurilor È™i după caz costul livrării vor fi rambursate cumpărătorului în termen de 14 zile de la recepÈ›ionarea produsului. Sumele vor fi rambursate folosind aceeaÈ™i metodă de plată ca la achiziÈ›ia iniÈ›ială, dacă nu a fost specificat altfel.
Procesatorul de plăți online nu are nici o obligaÈ›ie de a suporta vreuna din cheltuielile legate de cererea dumneavoastră de retur È™i rambursare a sumei plătite È™i nu va răspunde în nici un fel față de dumneavoastră.
Pentru orice informații cu privire la returul produselor dumneavoastră, vă rugăm să ne contactați la antonia.rusu1992@gmail.com
​

Prin contract la distanta se intelege contractul de furnizare de produse sau servicii incheiat intre un comerciant si un consumator, in cadrul unui sistem de vanzare organizat de catre comerciant, care utilizeaza in mod exclusiv, inainte si la incheierea acestui contract, una sau mai multe tehnici de comunicatie la distanta. Dreptul de retur in 14 zile se adreseaza doar clientilor care au achizitionat produse online de pe site-ul www.atelierantoniarusu.ro Clientul are dreptul de a denunta unilateral contractul la distanta, în termen de 14 zile, fara penalitati si fara invocarea vreunui motiv. 
Dreptul de renuntarea la cumparare nu se aplica in cazul persoanelor juridice. Termenul de 14 zile prevazut pentru exercitarea acestui drept incepe sa curga: 
    a) data încheierii contractului, în cazul contractelor de prestari de servicii; 
    b) ziua în care consumatorul sau o parte terta, alta decât transportatorul si care este indicata de consumator, intra în posesia fizică a produselor, în cazul contractelor de vânzare, sau: 
          (i) în cazul în care consumatorul comanda printr-o singura comanda produse multiple care vor fi livrate separat, ziua în care consumatorul sau o parte terta, alta decât transportatorul si care este indicata de consumator, intra în posesia fizica a ultimului produs; 
          (ii) în cazul livrãrii unui produs care constã din mai multe loturi sau piese, ziua în care consumatorul sau o parte tertã, alta decât transportatorul si care este indicata de consumator, intra în posesia fizica a ultimului produs sau a ultimei piese; 
          (iii) în cazul contractelor pentru livrarea periodică de produse pe o perioadă de timp determinata, ziua în care consumatorul sau o parte terta, alta decât transportatorul si care este indicata de consumator, intra în posesia fizica a primului produs; 
    c) în cazul contractelor pentru furnizarea de apa, gaze naturale, energie electrica, atunci când acestea nu prevad vânzarea într-un volum limitat sau cantitate stabilite, de energie termica sau de continuturi digitale care nu sunt livrate pe un suport material, data încheierii contractului. 
Omisiunea informatiilor privind dreptul de retragere 
În cazul în care profesionistul a transmis consumatorului informaÈ›iile privind dreptul de retragere în termen de 12 luni de la data la care produsele/serviciile se considera livrate, conform mentiunilor din sectiunea de mai sus, perioada de retragere expiră în 14 zile de la data la care consumatorul primeÈ™te informaÈ›iile respective. 
Obligatiile care revin profesionistului în cazul retragerii 
Profesionistul rambursează toate sumele pe care le-a primit drept plată din partea consumatorului, inclusiv, după caz, costurile livrării, fără întârziere nejustificată È™i, în orice caz, nu mai târziu de 14 zile de la data la care este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului în conformitate cu dispozitiile legii.
Profesionistul rambursează sumele menÈ›ionate mai sus folosind aceleaÈ™i modalități de plată ca È™i cele folosite de consumator pentru tranzacÈ›ia iniÈ›ială, cu excepÈ›ia cazului în care consumatorul a fost de acord cu o altă modalitate de plată È™i cu condiÈ›ia de a nu cădea în sarcina consumatorului plata de comisioane în urma rambursării. 

ObligaÈ›iile consumatorului în cazul retragerii
Conform Ordonantei nr. 34/2014, consumatorul suportă doar costurile directe legate de returnarea produselor, cu excepÈ›ia cazului în care profesionistul acceptă să suporte acele costuri sau în care profesionistul nu a informat consumatorul că aceste costuri trebuie suportate de consumator. În cazul contractelor în afara spaÈ›iilor comerciale, în cazul cărora produsele au fost livrate la domiciliul consumatorului la momentul încheierii contractului, profesionistul preia produsele pe cheltuiala sa dacă produsele, prin natura lor, nu pot fi returnate în mod normal prin posta (factaj, curier rapid).
 
Exceptari de la dreptul de retragere 
Sunt exceptate de la dreptul de retragere, în ceea ce priveÈ™te contractele la distanță È™i contractele în afara spaÈ›iilor comerciale următoarele: 
contractele de prestări de servicii, după prestarea completă a serviciilor, dacă executarea a început cu acordul prealabil expres al consumatorului È™i după ce acesta a confirmat că a luat cunoÈ™tință de faptul că îÈ™i va pierde dreptul la retragere după executarea completă a contractului de către profesionist; 
furnizarea de produse sau servicii al căror preÈ› depinde de fluctuaÈ›iile de pe piaÈ›a financiară pe care profesionistul nu le poate controla È™i care pot avea loc pe parcursul perioadei de retragere; 
furnizarea de produse confecÈ›ionate după specificaÈ›iile prezentate de consumator sau personalizate în mod clar; 
furnizarea de produse care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid; 
furnizarea de produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecÈ›ie a sănătății sau din motive de igienă È™i care au fost desigilate de consumator; 
furnizarea de produse care sunt, după livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente;   
furnizarea de băuturi alcoolice al căror preÈ› a fost convenit în momentul încheierii contractului de vânzare, a căror livrare nu poate fi efectuată înainte de 14 de zile È™i a căror valoare reală depinde de fluctuaÈ›iile de pe piață pe care profesionistul nu le poate controla;   
contractele în cazul cărora consumatorul a solicitat în mod special profesionistului să se deplaseze la domiciliul său pentru a efectua lucrări urgente de reparaÈ›ie sau de întreÈ›inere. Dacă, cu ocazia unei astfel de vizite, profesionistul prestează alte servicii în afara celor solicitate în mod expres de consumator sau furnizează alte produse decât piesele de schimb indispensabile pentru executarea lucrărilor de întreÈ›inere sau de reparaÈ›ie, dreptul de retragere se aplică respectivelor servicii sau produse suplimentare; 
furnizarea de înregistrări audio sau video sigilate sau de programe informatice sigilate care au fost desigilate după livrare;   
furnizarea de ziare, periodice È™i reviste, cu excepÈ›ia contractelor de abonament pentru furnizarea de astfel de publicaÈ›ii; 
contractele încheiate în cadrul unei licitaÈ›ii;   
prestarea de servicii de cazare, pentru alt scop decât cel rezidenÈ›ial, transport de mărfuri, închiriere de maÈ™ini, catering sau serviciile privind activitățile de agrement, în cazul în care contractul prevede o dată sau o perioadă de executare specifică;   
furnizarea de conÈ›inut digital care nu este livrat pe un suport material, dacă prestarea a început cu acordul prealabil expres al consumatorului È™i după ce acesta a confirmat că a luat cunoÈ™tință de faptul ca îÈ™i va pierde dreptul la retragere

bottom of page